Займатися розробкою сучасних політичних симуляторів - заняття болісне і невдячна: погодьтеся, у середньовічних і античних правителів було куди менше турбот, ніж у нинішніх глав держав. Це розуміють і самі девелопери, які намагаються обходити настільки специфічну жанрову нішу стороною. Однак, як і в будь-якому іншому справі, завжди знайдуться умільці, так-сяк приборкали складний механізм. До останнього часу ними були автори SuperPower і Supreme Ruler , тепер до списку першопрохідців можна приписати і французьку студію EverSim , відповідальну за Geo-Political Simulator .
На території Росії і країн СНД гра, з подачі « Буки », вийшла під назвою « Вибори-2008. Геополітичний симулятор ». Зрозуміло, не спроста - все було зроблено для того, щоб максимально ефективно зіграти на передвиборному ажіотажі росіян. Варто відзначити, що подібний маркетинговий хід був використаний не тільки в нашій країні. З проектом, напередодні власних виборчих процесів, вже встигли ознайомитися жителі Франції і Бельгії - попереду тільки північноамериканський реліз.
Перше, що кидається в очі при детальному знайомстві з Geo-Political Simulator - безпрецедентний масштаб гри. Для повного ознайомлення з цифровою характеристикою тайтла варто відвідати офіційну сторінку продукту. Якщо ж коротко, то всередині DVD-диска знаходяться 230 реальних держав, близько 1500 міст і більше 50000 діючих осіб (в середньому, по 250 на одну країну), а кожна держава, крім іншого, має 400-ми різними характеристиками (від параметрів екології , до рівня промисловості). І це лише, повірте, мізерно мала частина «геополітичного контенту». Втім, у таких обсягів інформації є і зворотний бік медалі - величезна кількість помилок і неточностей. Навіть страшно уявити, скільки б часу пішло у авторів на розробку, перевіряй вони кожен розміщений в грі факт або числове значення. Хоча з іншого боку - взявся за гуж, не говори, що не дуж.
Але головна біда " вибори 2008 " зовсім не інформаційні ляпи, а всепоглинаючий мікроменеджмент. EverSim не зуміла витримати тонкий баланс між глобальними і локальними діями, змусивши вигаданих правителів займатися купою нікчемних справ, таких як, наприклад, розподіл виділених тільки на одну соціальний захист бюджетних коштів аж по десяти з гаком параметрам! Виконання прямих обов'язків міністрів веде до швидкого перенасичення. Самі ж радники, представлені в кількості одинадцяти штук, не поспішають на допомогу, ліниво відгукуючись тільки за особистим запитом головнокомандувача.
Але навіть ініціативному і працьовитому політику доведеться дуже несолодко. Виною тому всілякі дурні обмеження, квінтесенцією яких став парламент. Всі готуються до впровадження реформи спочатку повинен схвалити саме цей орган законодавчої влади. І він прекрасно справляється зі своїм завданням, даючи зелене світло 10-15% (!) Внесених змін. Решта «світлі ідеї» відправляються, так би мовити, на доопрацювання. Ситуація, часом, доходить до того, що проти ініціативи правителя голосує навіть його партія. У таких парламентських республіках, як Великобританія, подібний стан речей теоретично ще можливо, але в країнах з яскраво вираженою демократичною формою правління - немає.
Всі також сумно і на військовому терені. Дивлячись на бойові дії в Geo-Political Simulator , мимоволі задаєшся питанням - а навіщо взагалі автори впроваджували цей елемент в гру? Інше пояснення, крім як для галочки, знайти непросто. Звичним для стратегій різноманітністю тут і не пахне. На кожен вид техніки є всього одна-єдина модель. Причому, що зразки вітчизняного, що зарубіжного виробництва мають ідентичними характеристиками. Самі ж сутички представлені у вигляді невиразного скрупульозності двох фігурок на глобальній карті, які символізують певний рід військ. Правда, для початку, їх необхідно самостійно відшукати в гущі різнокольорових значків, графіків і зведень, що, як здається на перший погляд, - аж ніяк не просте завдання.
***
Навіть закривши очі на численні баги, незрозумілі «гальма» в рекомендованих конфігураціях і сотні неточностей, Geo-Political Simulator все ще залишиться дуже і дуже сирим продуктом. У деякому роді ситуацію виправляють вже вийшли патчі і заплатки, та й EverSim списує загальну незавершеність гри на її гігантські масштаби, клятвено запевняючи змінити стан речей за допомогою прийдешніх апдейтів, але, зізнайтеся чесно, - ви готові стати безкоштовним бета-тестером?
Плюси: можливість опинитися біля керма цілої країни; величезна кількість можливостей.
Мінуси: засилля мікроменеджменту; невиразний AI; гігантське число помилок; явна необхідність доопрацювання і шліфування більшості елементів геймплея.
|