У докладному передмові, впевнений, немає ніякої необхідності. Навряд чи знайдеться людина, не чув про вітчизняний шутере, який став культовим задовго до релізу - STALKER: Shadow of Chernobyl . Шість років в розробці, численні переноси дати релізу, декілька змін концепції - здавалося, проекту вже не судилося опинитися на прилавках, коли раптом пролунала прем'єра. Думок було висловлено більш ніж достатньо, спірних моментів спочатку вистачало, проте, гра чудово продалася як у нас, так і на Заході, а тому анонс продовження не змусив себе чекати. Clear Sky все так же розробляється GSC , але під крилом нового видавця. Дату виходу обіцяють не переносити, а саму гру кардинально поліпшити, десь навіть перетворивши її в "того самого" STALKER , як люблять висловлюватися віддані фанати, що стежать за розробкою з часів боязких перших анонсів. Що ж, саме час підбити підсумки очікування, адже реліз трохи більше ніж через місяць, і в черговий раз переказати все те, що відомо про " Чистому небі " на даний момент.
Лиманск у всій своїй красі.
Не зайвим буде нагадати позицію розробників. Clear Sky , мовляв, не аддон зовсім, хоча і не повноцінна друга частина. Істина, як завжди, десь посередині. Сюжет гри бере свій початок за рік до подій оригіналу, коли Зона була, за словами творців, куди як небезпечніше, багатолюдні і більш насиченим. Перетину з " Тінню Чорнобиля " присутні, але акцент на них не ставиться - все-таки це не експаншен на манер Half-Life , коли одні й ті ж події демонструються з точки зору різних персонажів. Clear Sky - це самостійний сюжет, що оповідає про групу сталкерів-дослідників, ім'ям якої і названий проект. Головний герой оригіналу на прізвисько Стрілець збирається в другій свій похід до центру Зони, а сама Зона активно такої можливості перешкоджає, раз у раз організує викиди і взагалі невпинно бешкетує. Новий герой стає однією з жертв якраз такого мстивого викиду, але залишається в живих і приходить до тями в одному з укриттів "Чистого неба". Ніяких подробиць про те, що буде далі, поки немає і, швидше за все, до релізу вже не буде, проте, відомо, що нам трапиться самого себе - Стрілка тобто - з оригіналу зустріти, причому, будучи в статусі його суперника.
Скромне житло сталкера.
Після того як Стрілець вперше дістався до центру, Зона буквально збунтувалася, пересуватися по ній стало на рідкість небезпечно через аномальні полів, численних груп мутантів і, звичайно, воєнізованих угруповань, між якими паралельно розгорнулася справжня війна за територію і ресурси. Вже знайомі нам "Борг" і "Свобода" - далеко не єдині об'єднання. В " Чистому небі " ми зустрінемо ще релігійну групу "Моноліт", найманців, вчених і так далі. До будь-якої з місцевих фракцій можна приєднатися, після чого, захищаючи її інтереси і виконуючи різноманітні завдання, заробляти повагу і гроші, а після досягнення певного рівня пошани і доступ до найважливішим ресурсів отримати, до унікального зброї, екіпіруванні, до потрібних людям (торговці, майстри по ремонту). В результаті ж і зовсім можна привести власне угруповання до беззастережної перемоги, але варто підкреслити, що очолити об'єднання не вийде навіть при такому розкладі.
Тінь від дерева. Ніби як…
Втім, війни угруповань - не головне, Цапа між собою і активно воювати населення Зони буде і без вашої участі. Груповий штучний інтелект і оновлена система симуляції життя A-Life зроблять свою справу. Взагалі, одна з пріоритетних цілей GSC - пожвавити світ STALKER , зробити його більш насиченим, різноманітніше. Тим чи іншим доопрацюванням піддалося буквально все. Ті ж сталкери в мирних районах неабияк поповнили словниковий запас і колекцію тематичних жартів з розповідями. Поторгувати нині можна практично з будь-яким персонажем, але умови будуть, звичайно, не ідеальними, а ціни не найрозумнішими. Система видачі побічних завдань також дещо змінилася, так само, як добряче збільшилися і кількість з якістю можливих доручень. Члени одного об'єднання переслідують спільні цілі, а тому деякі завдання можна отримати буквально від будь-якого соратника - досить лише дізнатися нинішній статус і запитати, що планується робити далі. Скажуть, припустимо, що скоро почнеться атака на укриття суперника неподалік - чому б не піти і не допомогти? Тільки б живим дістатися, адже переміщатися тепер слід куди як обережніше, а непотрібні раніше болтики тримати завжди під рукою, бо невидимі аномалії таки з'явилися, причому відразу в такій кількості, що мало точно нікому не здасться. Однак це зовсім не означає, що тепер нам належить просто частіше гинути і повільніше рухатися, штучно розтягуючи ігровий час - немає. Потрібно будеш лише належним чином екіпіруватися, детектори закупити і все супутнє. Болтами обійтися теоретично можна, але сунутися на аномальні поля за рідкісними артефактами при такому розкладі категорично не рекомендується, а без цього адже STALKER і зовсім не STALKER До того ж, безліч нових різновидів артефактів теж значиться в списку нововведень.
"Зона, зона, без озону ..."
Технологічно STALKER: Clear Sky теж далеко ступив уперед, обзавівшись підтримкою безлічі найсучасніших наворотів, причому відразу в трьох поколіннях: DirectX 8.1, 9.0 і 10. Це означає, що цілком комфортно грати в " Чисте небо " зможуть як власники не самих сучасних конфігурацій, так і завзяті геймери на топових машинах, і рівень графіки всюди буде досить хороший, бо суттєвого доопрацювання зазнали всі три рендеру, оновилися або додалися такі ефекти, як паралакс, об'ємний світло і м'які тіні, об'ємний дим, шейдерниє ефекти поверхно стей, погодні ефекти, вологість, depth of field, motion blur і інші. Плюс до всього, помітно змінилася і анімація - розробники додали більше тисячі нових рухів і довели до розуму анімаційний алгоритм спільно з доопрацюванням бойового штучного інтелекту суперників, яких навчили долати динамічні перешкоди на поле бою і кидатися гранатами.
"Хто в теремочке живе?"
***
І, звичайно, не обійшлося без нових локацій, де все вищесказане буде наочно продемонстровано. За словами розробників, приблизно наполовину " Чисте небо " складається зі старих, але дуже помітно перероблених локацій, а інша половина - абсолютно нові території, найбільш цікаві з яких вже не раз були продемонстровані в роликах і на презентаціях: Лиманск, болота, Рудий ліс, підземелля Прип'яті ... Лиманському розробники пишаються не дарма - локація вдалася на славу, так само як і дикі болота з безліччю небезпечних тварюк і незвичайних аномалій. Додайте до всього вищесказаного нову систему модернізації і ремонту зброї, можливість швидкого переміщення між знайомими локаціями і, звичайно, шанс того, що Clear Sky вийде вчасно, після чого зробіть очевидні висновки.
|